Projektportalen fortsätter att växa och vi kan nu välkomna ytterligare ett stjärnskott till teamet! Kristofher Massu är vår nya Customer Success Manager som kommer ta hand om både våra nya och befintliga kunder på bästa sätt. Vi är väldigt glada över att ha Kristofher ombord och få ta del av de kompetenser han sitter inne på.
Välkommen Kristofher!
Berätta lite om dig själv. Vem är du och vad gör du helst när du inte jobbar?
Kristofher Massu heter jag, 31 år gammal och bor i Nacka tillsammans med min sambo och tre barn. Utanför arbetet så läggs mycket tid på familjen så klart, men jag håller också gärna till i skogen då jakt är ett av mina stora intressen. När säsongen tillåter tar jag gärna en tur på motorcykeln, annars är matlagning och träning något som ligger högt upp på priolistan.
Vad har du gjort innan du började här vid oss?
Jag har hela mitt arbetsliv varit inom byggbranschen på ett eller annat vis. De senaste fem åren har jag jobbat på Ahlsell där jag började som Account Manager inom klimat för att sedan ta mig an rollen som Teknisk Produktchef.
Förutom erfarenheter från arbetslivet har jag även gått en Key Account Manager-utbildning och kommer snart påbörja en utbildning inom Digital & Social Selling som jag kommer läsa på halvfart parallellt med arbetet här på Projektportalen.
Vad var det som gjorde att Projektportalen kändes rätt?
Jag har länge varit nyfiken på IT-branschen och när jag såg att Projektportalen sökte en Customer Success Manager bestämde jag mig för att söka. Projektportalen har en intressant produkt som är i rätt nisch för mig med tanke på vad jag gjort tidigare och som dessutom ligger helt rätt i tiden.
Att få jobba i ett mindre företag med korta beslutsvägar och där alla i teamet får vara med och påverka den fortsatta resan känns också spännande.
Jag måste även säga att jag direkt fick en skön känsla för hela gänget som jobbar här och bra kollegor är något jag prioriterar högt. Bra kollegor är ändå en förutsättning både för att trivas och prestera på arbetet.
Kristofher Massu, Customer Success Manager
Du är ju vårt nya stjärnskott inom Customer Success. Vilka är dina främsta egenskaper för att lyckas i den rollen tror du?
Jag har alltid haft en relationsbyggande och vårdande sida, både i privat- och arbetslivet, som jag tror kommer passa bra i rollen inom Customer Success. En hel del branschkompetens genom mina tidigare arbetserfarenheter kommer nog också göra sitt. Sen är det alltid kul med goda affärsrelationer och att se sina kunder uppnå resultat är väldigt givande och något som verkligen motiverar mig att göra ett bra jobb varje dag.
Faktaruta
Namn: Kristofher Massu
Ålder: 31 år
Roll på Projektportalen: Customer Success Manager
Favoriträtt: Cazuela (Chilensk gryta, måste testas!)
Dricker helst: Cola Zero
Drömresa: Maldiverna hade varit magiskt!
Stan eller landet: Landet. Även om jag trivs i stan så älskar jag att vara vid vårt landställe i Dalarna. Jag hade gärna tillbringat mer tid där om jag haft möjlighet till det.
Motto: “What ever you are, be a good one”.