Funktioner
Projektportalen är ett komplett projekthanteringsverktyg med alla de nödvändigaste funktionerna för att ditt projekt ska bli så lätthanterligt som möjligt. Följ upp och analysera dina projekt och serviceordrar i realtid samtidigt som du slipper allt tråkigt pappersarbete.
Vad kan du göra i Projektportalen?
- Tidrapportering
Med hjälp av Projektportalens tidrapportering får du full koll på all tid. Via appen eller websidan rapporterar ni tid som sedan blir underlag till lön och fakturering.
- Avvikelser & ÄTA
ÄTA-hantering är en stor del i byggbranschen, därför är det viktigt att allt sköts korrekt. Projektportalen gör det enkelt att dokumentera dina ändrings- och tilläggsarbeten (ÄTA) direkt från arbetsplatsen.
- Dokumenthanterare
I Projektportalen har vi en av marknadens modernaste dokumenthanterare som kommer underlätta din vardag. Med hjälp av mallar, mappstrukturer och andra funktioner så digitaliserar vi dokumentationen och gör den mycket roligare.
- Analyser
En av dem främsta fördelarna med att samla och registrera allt på ett och samma ställe är möjligheten till en bra översikt och snabba analyser.
- Integrationer
Koppla samman Projektportalen med marknadens vanligaste ekonomi- och lönesystem. Du kan exportera filer direkt från Projektportalen in i ekonomisystemet och på så vis slippa massor av dubbelarbete.
- Leverantörsfakturor
Med vår scanningstjänst får du enkelt in dina leverantörsfakturor i Projektportalen. Leverantörsfakturorna landar som en kostnad i projektet och därefter kan du välja om du vill vidarefakturera dem till kunden.
- Artikelregister
Projektportalen har en smidig koppling till flera av dem större leverantörernas artikelregister. Skapa egna favoritgrupper efter bolagets behov och användningsområde.
- Dagbok
Med den digitala dagboken kan alla anställda göra noteringar om pågående eller färdigställda delar i projektet direkt i mobiltelefon.
- eAtt göra-listor
Med hjälp av ”Att göra”-listan glöms inga måsten bort och du får en bra överblick på vad som bör prioriteras när och hur.
- Serviceorder
Skapa serviceorder direkt via mobilen eller datorn. Information om kund och serviceuppdrag visas tydligt upp i telefonen och hantverkaren kan enkelt rapportera tid och material som blir underlag för fakturering.
- Egenkontroller
Använd Projektportalens branschanpassade egenkontroller eller bygg dina egna. Fyll i dina egenkontroller i telefonen, fota eller skriv kommentarer.
- Offerter
Skapa dina offerter direkt i Projektportalen, antingen via färdiga mallar eller dina egna. Vinn fler offerter och omvandla enkelt till projekt.
- Rapporter
Projektportalen erbjuder ett stort utbud av rapporter i olika former. Via vår plattform kan du snabbt få ut rapporter vad gäller bland annat ÄTA, egenkontroller, tid, serviceorder och projekt.
- Personalliggare
I Projektportalen kan anställda och underleverantörer registrera närvaro och frånvaro direkt via appen och all information sparas inför eventuella kontroller.
- Resursplanering
Håll koll på serviceordrar och dela ut arbetsuppdrag till dina hantverkare. Med hjälp av resursplaneraren får du en bra översikt över dagens- och kommande arbeten.
- Prislistehantering
I Projektportalen hanteras dina prislistor för både kund, projekt och avtalsnivå. Du kan även sätta priser per arbetsmoment som du själv angett.
- Meddelandefunktion
Skicka meddelanden och kommunicera med varandra direkt i appen under pågående projekt.
Saknar du någon funktion i Projektportalen som är viktig för just din verksamhet?
Projektportalen utvecklar vi tillsammans med våra användare för att få ett komplett projekthanteringsverktyg anpassat efter just deras behov.
Kontakta oss för att se om vi kan hjälpas åt att jobba fram en funktion just för dig.